یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

بهینه سازی وب سایت

۳ بازديد

بهینه سازی وب سایت فرایند استفاده از ابزارها، استراتژی های پیشرفته و آزمایش برای بهبود عملکرد سایت شما، افزایش ترافیک بیشتر، افزایش تبدیل و افزایش درآمد است. بهینه سازی وب سایت پس از طراحی سایت، اهمیت ویژه ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد. در واقع می توان گفت صرف هزینه برای طراحی و ساخت سایت بدون انجام سئو و بهینه سازی وب سایت، تقریبا کاری بیهوده بوده و هزینه و زحمات شما به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. پس انجام سئو سایت (بهینه سازی وب سایت) ارتباط مستقیمی با افزایش فروش و درآمد شما دارد.

 

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

یکی از مهم ترین جنبه های سایت ، بهینه سازی موتور جستجو ( SEO مخفف عبارت Search Engine Optimizetion ) است. این تکنیک نه تنها بر کسب رتبه صفحات مختلف وب سایت شما در SERPs برای کلمات کلیدی خاص تمرکز دارد ، بلکه به مشتریان امکان می دهد نام تجاری خود را به ساده ترین شکل ممکن بیابند. ز

بهینه سازی وب سایت چیست؟

بهینه سازی وب سایت فرآیند تجزیه و تحلیل تجربه کاربر (UX)، قابلیت دسترسی و عملکرد جستجوی وب سایت شما و اجرای تغییرات برای افزایش ترافیک یا تبدیل را توصیف می کند. بهینه سازی وب سایت شامل استفاده از ابزارها و استراتژی های مختلف از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)، بهینه سازی مرور موبایل، بهبود سرعت صفحه و غیره است.

مفهوم ساده تر بهینه سازی وب سایت

به عبارتی دیگر بهینه سازی وب سایت، شامل اقداماتی است که به منظور ارتقاء سایت و بالا بردن رتبه سایت شما، انجام می شود. زمانی که سایت شما بهینه باشد یعنی سئوی آن به صورت اصولی و صحیح انجام شده باشد، نگامی که کاربر یک کلمه یا عبارتی را در سایت جست و جو می کند، سایت شما در ابتدای نتایج جست و جو به کاربر نمایش داده می شود. و معمولا ترجیح کاربر بر این است تا وارد لینک های نمایش داده در صفحه اول نتایج، شود.

هدف از بهینه سازی وب سایت

هدف کلی از بهینه سازی وب سایت، نمایش داده شدن سایت به مخاطبان و کاربران است که در ادامه منجر به افزایش بازدید کنندگان از سایت و افزایش مشتری ها و بالا رفتن درآمد شما می شود. بهینه سازی وب سایت به شما کمک می کند تا در حرفه و کسب و کار خود تبدیل به یک برند شده و اعتبار و اعتماد کاربران را به دست آورید و فروش تان افزایش یابد.

اهمیت بهینه سازی سایت

در دهه گذشته، اینترنت به مکانی تبدیل شده است که مصرف کنندگان برای خرید محصولات در این فضا تصمیم می گیرند. فروش جهانی تجارت الکترونیکی در سال 2022 به بیش از 3.46 تریلیون دلار رسید که 16.4 درصد از کل درآمد خرده فروشی در سراسر جهان را تشکیل می دهد. مهم نیست چند نفر برای عبارت های مرتبط با کسب و کار شما جستجو می کنند. مسئله مهم اینجاست که اگر وب سایت و محتوای خود را بهینه سازی نکرده باشید، سایت شما در نتایج برای مخاطب نشان داده نمی شود و در نتیجه وب سایت و کسب و کار شما مورد توجه هیچکس قرار نمی گیرد.

تیم افرند وب تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت سایت شما میکند.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

حالت کلی اهمیت بهینه سازی وب سایت

  •  وقتی سایت و صفحه خود را برای جستجو بهینه سازی می کنید، سایت خود را مورد تایید موتورهای جستجو قرار می دهید و هنگامی که کاربران اصطلاحات مربوطه را جستجو می کنند، وب سایت و تجارت شما همیشه برایشان نمایش داده می شود.
  • همان طور که گفته شد بهینه سازی وب سایت در درجه اول برای افزایش مشتری و درآمد، اهمیت زیادی دارد. در واقع زمانی که شما برای طراحی سایت هزینه می کنید ولی برای سئوی آن حاضر به پرداخت مبلغی نیستید، مانند آن است که برای خود فروشگاهی ایجاد کنید ولی هیچ تلاشی برای شناساندن و معرفی فروشگاه خود و آدرس فروشگاه خود نکنید، در این صورت طبیعی است که تعداد افراد محدودی فروشگاه شما را بشناسند و از فروشگاه شما خرید کنند. پس برای معرفی سایت خود نیاز به سئو و بهینه سازی وب سایت خود دارید.
  • همچنین ضرروت دیگری که انجام سئوی سایت دارد، رقابت با همکاران و سایر کسب و کارهاست. شما برای جا نماندن از رقبای خود به بهینه سازی وب سایت تان نیاز دارید. در ادامه مطالب، اهمیت این موضوع را در حوزه دیجیتال مارکتینگ یشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

راهکار سئو سایت

هدف از بهینه سازی وب سایت این است که سایت شما تا حد امکان برای موتورهای جستجو و افراد واقعی جذاب باشد. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ اولین قدم برای بهبود هر چیزی شناسایی مسائل است. قبل از اینکه بتوانید سایت فعلی خود را بهبود ببخشید، باید بدانید که مشکل سایت فعلی شما چیست. این پایه و اساس هر فرآیند بهینه سازی عالی است. این کافی نیست که فقط به مسائل احتمالی با تیم خود فکر کنید. شما پهنای باند یا تجربه ای برای پوشش همه مناطق ندارید. در عوض، شما باید از ابزارهای نرم افزاری موجود برای جستجوی مشکلات احتمالی SEO، سرعت صفحه، قابلیت استفاده از تلفن همراه و موارد دیگر استفاده کنید.

نحوه عملکرد موتورهای جست و جو

موتورهای جست و جو که معروف ترین و پر استفاده ترین آن ها گوگل است، توسط ربات هایی که دارد داخل محتوای سایت شما خزش می کند و با بررسی صفحات سایت های دیگر و جمع آوری اطلاعات از سایت ها، تمام مطالب و اطلاعات سایت ها را ایندکس یا فهرست بندی می کند و هنگام جست و جوی کاربر سایت هایی را که متناسب تر با کلمه کلیدی سرچ شده هستند، بر اساس محتوای ایندکس شده، بنا به الویت و ارتباط موضوع سرچ شده، رتبه بندی کرده و به کاربر نمایش می دهد.

عملکرد گوگل در بهینه سازی وب سایت

مراحل بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت مراحل مختلفی دارد که برای راحتی در انجام این اقدامات، آن ها را به دسته های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال دسته بندی کرده اند. در زیر در مورد هر بخش و مراحل و اقداماتی که در آن مرحله انجام می شود، صحبت می کنیم.

سئو داخلی

سئو داخلی شامل اقداماتی است که سایت شما را به موتورهای جست و جو معرفی می کند و کمک می کند تا موتور جست و جو سایت شما را درک کند و هدف سایت شما را شناسایی کند تا در نتیجه بتواند سایت شما را در صورت مرتبط بودن با عبارت جست و جو شده ی کاربر، به وی نمایش دهد. اقدامات سئو داخلی شامل موارد زیر هستند که در ادامه مقاله بیشتر در مورد این موارد صحبت شده است.

  • تولید محتوا: تولید محتوا شامل محتواهای متنی، تصویری، پادکست، ویدئو و … می شود. تولید محتواهای متنی مثل مقالات، اهمیت زیادی در سئو داخلی دارند، محتواهایی که تولید می شوند باید منحصر به فرد بوده و کپی شده از سایتی دیگر نباشد، باید واضح و کامل باشند و همچنین قوانین و اصول دیگری دارند که همگی باید رعایت شوند تا مورد تایید گوگل قرار گیرند.
  • کلمات کلیدی: کلمه کلیدی شامل یک کلمه یا عبارت خلاصه و کوتاه شده از محتوا است که کاربران آن عبارت را جست و جو می کنند.
  • عنوان صفحه: عنوان صفحه یا همان عنوان مقاله، یکی از موارد مهم در سئو داخلی است که باید طوری انتخاب شود که شامل کلمه کلیدی باشد.
  • تگ H: تگ های H از H1 تا H6، وجود دارند که H1 عنوان یا سرفصل اصلی است که می تواند همان کلمه کلیدی باشد. سایر تگ ها نیز عبارات مترادف با کلمه کلید هستند.
  • لینک سازی های داخلی و خارجی: این بخش نیزمربوط به لینک دهی به کلمات کلیدی ومنابع و …  می شود.

سئو خارجی

سئو خارجی نیز شامل اقداماتی است که در بیرون از سایت و برای رتبه بندی سایت انجام می شود. از اقداماتی که در سئو خارجی انجام می شود، ایجاد پیوندها و بک لینک هایی است، که طی اقداماتی برای افزایش بازدید سایت اقدام به دریافت بک لینک می کنند.

سئو تکنیکال

در بخش سئو تکنیکال نیز سعی بر این است تا اختلال و مشکلات مربوط به ساختار و یا برنامه نویسی سایت رفع شود. برخی از پارامتر هایی که سئو تکنیکال به‌ آن ها توجه دارد، عبارت اند از: استفاده درست از آدرس ها، لینک های داخلی، سرعت لود شدن صفحات، افزایش ترافیک ارگانیک و … .

مراحل بهینه سازی وب سایت

تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت تکنیک ها و ابزار هایی دارد. در حالت کلی این تکنیک ها به سه دسته سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری تقسیم می شود. در ادامه مطلب به معرفی این تکنیک ها می پردازیم:

سئو کلاه سفید

در تکنیک سئو سفید، سئو کار تلاش می کند تا تمام اقدامات را طبق اصول و قوانین گوگل پیش ببرد. تا مورد جریمه گوگل قرار نگیرد و سایت را به روش های اصولی و به طور طبیعی به رتبه های اول نتایج گوگل می رساند. استفاده مداوم از این تکنیک رتبه و جایگاه سایت شما را برای همیشه حفظ می کند.

سئو کلاه سیاه

این تکنیک برای بالا بردن رتبه سایت در کم ترین زمان، استفاده می شود. معمولا اقدامات انجام شده در این تکنیک برخلاف قوانین گوگل است و جایگاه کسب شده موقتی بوده و به محض شناسایی شدن توسط گوگل، جریمه خواهد شد و احتمال پنالتی شدن سایت و درنتیجه منجر به هدر رفتن تمام تلاش ها و هزینه های شما خواهد شد.

سئو کلاه خاکستری

این تکنیک ما بین تکنیک های کلاه سفید و کلاه سیاه است، در این روش نیز قواعد گوگل زیرپا گذاشته می شود ولی این کار جوری نیست که گوگل متوجه این اقدامات شود. این روش در مقایسه با روش کلاه سیاه ریسک کمتری دارد و احتمال شناسایی توسط گوگل کم تر خواهد شد. در صورت استفاده صحیح از تکنیک ها، رتبه سایت و درنتیجه بازدید از سایت افزایش می یابد.

توجه: پس در انتخاب سئو کار خود دقت کنید تا با تکنیک های درست سایت شما را سئو کند و با تکنیک کلاه سیاه موجب پنالتی شدن سایت شما نشود. به این منظور بهتر است شرکت و یا تیمی را انتخاب کنید که در این زمینه سابقه و تجربه کافی داشته و انجام بهینه سازی وب سایت شما را تضمین کند.

بهینه سازی وب سایت برای گوگل

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟ این سوالی مهم و حیاتی است که باید برای استفاده بیشتر از وب سایت خود به آن پاسخ دهید. یا ، از آنجایی که گوگل 75.23 درصد از سهم بازار موتورهای جستجوی جهانی را دارد ، باید به طور خاص نحوه بهینه سازی وب سایت برای گوگل را درک کنید. پس در ادامه با بهینه سازی وب سایت برای گوگل آشنا می شوید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

مشخص کنید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. اساس هر تاکتیک، استراتژی یا فرآیند سئو، تحقیقات کلمات کلیدی است. شما باید بفهمید که کلمات کلیدی و اصطلاحاتی که مشتریان هدف شما به طور فعال در گوگل جستجو می کنند. این دانش به شما در برنامه ریزی و نوشتن محتوا برای وب سایت شما، ایجاد صفحات فرود، کمپین ها و ردیابی نتایج کمک می کند. ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، اما اساسی ترین گزینه به صورت رایگان در دسترس است: Google Ads Keyword Planner

Google Ads Keyword Planner

اگر یک حساب Google Ads دارید، می توانید از آن برای جستجوی کلمات کلیدی جدید برای هدف قرار دادن در کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید، اما همچنین به عنوان یک ابزار تحقیقاتی اولیه برای SEO ( بهینه سازی وب سایت ) مفید است.با یک کلمه کلیدی گسترده یا دسته محصول خود شروع کنید. گوگل آمار جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط را جمع آوری می کند و به شما نشان می دهد که تبلیغ کنندگان چقدر مایل به پرداخت هزینه برای تبلیغات برای آنها هستند.

تیم افرند وب تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت سایت شما میکند.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

ستون “رقابت” نشان می دهد که چه تعداد از تبلیغ کنندگان کلمه کلیدی را هدف قرار داده اند و لزوماً نشان دهنده رقابت بهینه سازی وب سایت نیست. کلمات کلیدی با “قیمت بالای صفحه” به طور معمول کلمات کلیدی را نشان می دهند که “قصد تجاری” بالایی دارند. شرکت ها مایلند برای هر کلیک پول زیادی بپردازند، به این معنی که این کلمات کلیدی احتمالاً درصد بالایی از جستجوگران را دارند که به طور فعال به دنبال خرید یک محصول یا خدمات هستند.

ویژگی لیست کلمات کلیدی شما

  • حجم جستجوی قابل توجهی دارند (حجم های ارزشمند بر اساس کسب و کار شما و هدف اصطلاح متفاوت است).
  • آنها مستقیماً با محصولات و خدمات شما مرتبط هستند.
  • رقابت به حدی کم است که شانس رتبه بندی را دارید.
  • Google Keyword Planner می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی زیاد و نیت خوب کمک کند ، اما هیچ اطلاعاتی در مورد رقابت پذیری به شما نمی دهد. شما می توانید به صورت دستی هر یک از کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و نتایج جستجوی برتر را مشاهده کنید ، اما این یک روش کارآمد نیست.

سئو و بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی محتوای وب سایت

بهینه سازی وب سایت تنها به طراحی و ایجاد کردن صفحات محدود نمی شود. نحوه نگارش محتوا، ساختار محتوا، ساختار سایت شما، ناوبری، پیوندهای خارجی و بسیاری جزئیات کوچک دیگر اهمیت دارد. این بهینه سازی وب سایت ( SEO ) که می توانید با ویرایش وب سایت خود انجام دهید، همان سئوی داخلی است و می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید از Google Search Console برای جستجوی مشکلات و خطاهای نمایه سازی استفاده کنید. اما می توانید سایر عوامل داخلی را نیز تجزیه و تحلیل کنید. نکته اصلی این است که مطمئن شوید صفحات مهم بهینه سازی وب سایت در مورد پیوندهای داخلی اولویت دارند.

بهبود سرعت و تجربه صفحه UX

میزان زمان ماندگاری کاربر در صفحه شما، یکی از عوامل مهم رتبه بندی بهینه سازی وب سایت است. اگر کاربر در نتایج جستجو روی صفحه شما کلیک کند، از سایت شما بازدید کند و بارگیری آن خیلی طول بکشد، به احتمال زیاد او فقط به Google باز می گردد و سایت دیگری را انتخاب می کند. بنابراین بازدیدکننده بدون تعامل با سایت و نام تجاری شما از سایت شما بیرون خواهد رفت. و اگر این مورد بیش از حد اتفاق بیفتد، گوگل تصور می کند که صفحه شما آنطور که فکر می کردند مرتبط نیست و رتبه شما را کاهش می دهد.

چند قانون کلی برای افزایش سرعت وب سایت شما

  • یک سرور اختصاصی یا طرح میزبانی ابری با کیفیت بالا داشته باشید. (برنامه های ارزان قیمت ، اغلب می تواند منجر به کند شدن زمان بارگذاری صفحه شود.)
  • از CDN برای فایل ها و اسکریپت های رسانه ای استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از CMS مانند وردپرس ، ذخیره سازی صفحه را پیاده سازی کنید.
  • با ساده نگه داشتن موارد و استفاده از چند کتابخانه JS و CSS در صفحات خود ، تعداد درخواست های HTTP را به حداقل برسانید.
  • اگر مجبورید تعداد زیادی تصویر در سراسر صفحه قرار دهید ، تصاویر تنبل و پاسخگو را پیاده سازی کنید.
  • این مشکلات را تا زمانی که نمرات 90+ و ترجیحاً زمان بارگذاری ثانویه در سرورهای داخلی دریافت کنید ، برطرف کنید.

اما فقط سرعت بارگیری نیست که می تواند زمان و رتبه شما را کاهش دهد. اگر شما دارای یک طرح ناهنجار یا یک فونت بد هستید که خواندن محتوا را دشوار می کند، این امر بر مدت زمانی که بازدیدکنندگان مایل به ماندن در صفحه شما هستند نیز تأثیر می گذارد. متوسط ​​زمانی که آنها در سایت شما صرف می کنند بر موقعیت Google شما و نتایج شما از سایر تلاش های بهینه سازی وب سایت شما تأثیر می گذارد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربری سایت شما در محل مناسب است. یک مکان عالی برای درک قابلیت استفاده از وب سایت شما ، تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران فعلی با آن است.

پیوندهای برگشتی یا بک لینک

برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود، سایت های بیشتری را جستجو کنید. و لینک های صفحات خود را در آن سایت ها به اشتراک بگذارید. پیوند پشتیبان یا پیوندی از یک دامنه دیگر به وب سایت شما (بک لینک)، یکی از مهم ترین سیگنال هایی است که گوگل به معتبر بودن محتوای شما می دهد. از آنجا که افراد دیگر مایل به اشتراک گذاری مطالب شما هستند، به نفع سایت شما است. یکی از مهم ترین عامل رتبه بندی بک لینک ها است و تعداد دامنه های ارجاع دهنده ( بک لینک ها ) دارای بیشترین ارتباط با رتبه بندی SERP و حجم ترافیک ارگانیک هستند.

چگونه بک لینک بیشتری دریافت کنید؟

هزاران استراتژی و تاکتیک برای بک لینک ها وجود دارد، اما می توان همه آنها را در دو مرحله خلاصه کرد:

  • محتوایی ایجاد کنید که ارزش پیوند دادن به آن را دارد.
  • افرادی را پیدا کنید که سایت ها و رسانه های مرتبط دارند و محتواهای شما را به اشتراک می گذارند.

ابتدا، SERP ها را برای کلمات کلیدی مختلف تجزیه و تحلیل کنید و صفحات رتبه بندی برتر را پیدا کنید. سپس، لیستی از سایت هایی را که به مقاله ها پیوند داده اند، تهیه کنید و سعی کنید محتوای مقالات خود را با الگو گرفتن از لینک دهی مقالات این سایت ها لینک سازی کنید. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن پیوندها انجام تحقیقات اصلی، انتشار داده های کاربران یا انتشار یک مواردی برای مطالعه است.

بک لینک در بهینه سازی وب سایت

تکنیک های پیشرفته برای رتبه بندی

هنگامی که اصول SEO را آموختید ، وقت آن است که در مورد عوامل مختلف رتبه بندی و استراتژی های پیشرفته اطلاعات بیشتری کسب کنید. بیش از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل وجود دارد، بنابراین بدیهی است که آشنایی با هر یک و استفاده از آن به نفع شما، زمان بر است. برای یادگیری مداوم در مورد موضوع SEO ( بهینه سازی وب سایت )، باید به منابع با کیفیت بالا متکی باشید که بر محتوای مبتنی بر داده و استراتژی های پیشرفته تمرکز می کنند.

فهرستی از وب سایت ها برای گسترش دانش SEO

  • backlink
  • Ahrfas blog
  • SEMRush blog
  • Moz blog
  • Search engine journal
  • Search Engine Land
  • Yost
  • Cognitive SEO
  • Matthew Woodward
  • ClickMinded

از این سایت ها دیدن کنید، راهنماهای اصلی و پیشرفته آنها در زمینه SEO ( بهینه سازی وب سایت ) را بررسی کنید و ببینید کدام سبک از محتوا را برای شما آسان ترین استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که پست های مربوطه را نشانه گذاری کنید تا تکنیک هایی را که یاد می گیرید دنبال کنید. بهینه سازی وب سایت یا همان SEO چیزی نیست که بتوانید در یک روز یا یک هفته انجام دهید. این یک فرایند طولانی و چالش برانگیز است که باید در دراز مدت خود را وقف آن کنید.

تیم افرند وب تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت سایت شما میکند.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

بهبود بهینه سازی سایت

  • URL مناسب را انتخاب کنید.
  • برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید.
  • از متن انکر استفاده کنید.
  • متن alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید.
  • ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید.

انتخاب آدرس اینترنتی مناسب

قبل از اینکه وب سایت شما فعال شود، باید نامی برای آن تعیین کنید. گفتیم که آدرس همان نام دامنه شما است و آدرسی است که بازدیدکنندگان برای یافتن سایت شما وارد می کنند. به همین دلیل این اولین جایی است که گوگل به دنبال آن است تا بفهمد سایت شما درباره چیست و تصمیم بگیرد که چگونه آن را رتبه بندی کند. با در نظر گرفتن این نکته، مهم است که مطمئن شوید همه آدرس های صفحات شما تمیز و معنی دار هستند. این بدان معناست که هیچ کاراکتر خاصی وجود ندارد و یا هیچ شناسه صفحه ای وجود ندارد. دامنه ایده آل شامل نام کسب و کار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما خواهد بود.

ایجاد عنوان و توضیحات برای هر صفحه

آیا می دانستید که می توانید برای هر صفحه وب سایت خود یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد بنویسید؟ اینها متون کوتاهی هستند که به طور دقیق و واضح آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد توصیف می کنند. در حالت ایده آل، این متن ها می توانند با چند کلمه کلیدی و عبارات مخلوط شوند. این عبارت کوتاه که زیر موس شما هنگام جستجوی یک عبارت ظاهر می شود عنوان صفحه است. در حالی که توضیحات در صفحه شما قابل مشاهده نیست، اما برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

استفاده از anchor text

هنگام نوشتن متن برای وب سایت خود ، در نظر بگیرید که کجا می توانید از anchor text در سایت خود استفاده کنید. Anchor Text یک متن قابل کلیک بر روی یک پیوند است که بازدیدکنندگان می توانند از آن برای انتقال مستقیم به یک وب سایت دیگر، یا در سایت شما یا هرجای اینترنت استفاده کنند. برای کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما و یافتن آنچه که به دنبال آن هستند باید از انکر متن موثر استفاده کرد. همچنین باید شامل کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کاری باشد که انجام می دهید.

  • به خاطر داشته باشید که پیوندهای بیش از حد یا انکرهایی که واقعاً به خوانندگان شما کمک نمی کند می تواند برخی از پرچم های قرمز را با Google بالا ببرد.

انکرتکست در بهینه سازی وب سایت

افزودن متن alt را به تصاویر

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما عالی هستند، اما هنوز به طور کامل متوجه نشده اند که چگونه به تصاویر موجود در سایت خود نگاه کنند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود، موتورهای جستجو به دنبال alt text هستند، یک توضیح مکتوب مختصر (بیش از چند کلمه) در مورد هر تصویر در یک وب سایت. هنگام نوشتن متن alt، مطمئن شوید آنچه را که در تصویر نشان داده شده است به طور دقیق توصیف کنید، اما سعی کنید نام کسب و کار خود یا چند کلمه کلیدی مربوط به آنچه انجام می دهید را نیز وارد کنید.

انتخاب هدرهای مناسب 

هر صفحه در وب سایت شما باید دارای عنوان، زیرنویس و غیره باشد. وقتی موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می کنند، اگر از سلسله مراتب متن صحیح استفاده می کنید، محتوای شما را بهتر درک می کنند. مرتبط ترین قسمت عنوان صفحه شما است و باید آن را به عنوان H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید. H1 باید محتوای صفحه را توصیف کند و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. عنوان خود را با دقت انتخاب کنید و کلمات کلیدی اصلی خود را نیز فراموش نکنید. به دنبال H1 شما در سلسله مراتب سرصفحه ها H2 ، H3 ، و غیره است. در حالی که H1 مربوط به عنوان شما است ، H2 و H3 به ترتیب مربوط به سرفصل ها و زیر عناوین شما هستند. هرچه ساختار متن شما واضح تر باشد ، موتورهای جستجو راحت تر محتوای سایت شما را هضم می کنند.

استراتژی های ضروری بهینه سازی وب سایت

برای بهینه سازی وب سایت استراتژی هایی وجود دارند که بهتر است با این موارد نیز آشنا شوید. در ادامه مقاله این استراتژی ها را معرفی می کنیم:

Mobile-First

گوگل در مارس 2018 رسماً انتشار اولین شاخص تلفن همراه را آغاز کرد. بازاریابان هوشمند مدتها قبل از عرضه رسمی از اولین رویکرد تلفن همراه استفاده می کردند. در اینجا برخی از اصول اولیه ایجاد سایت شما برای موبایل پسند آمده است:

  • سایت خود را با هر دستگاهی سازگار کنید – اعم از دسکتاپ ، تلفن همراه یا رایانه لوحی.
  • هنگام استفاده از یک طرح واکنش گرا ، مخصوصاً برای کاربران تلفن همراه ، همیشه تصاویر خود را مقیاس بندی کنید.
  • از عناوین متای کوتاه استفاده کنید. خواندن آنها در دستگاه های تلفن همراه راحت تر است.
  • از پنجره هایی که محتوای شما را پوشش می دهند و مانع از آن می شوند که بازدیدکنندگان از محتوای شما مطلع شوند ، اجتناب کنید.
  • کمتر می تواند بیشتر در تلفن همراه باشد. در دنیای تلفن همراه اول ، محتوای طولانی مدت لزوماً معادل ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر نیست.
  • از موبایل به عنوان بهانه ای برای پنهان کردن استفاده نکنید. کاربران و موتورهای جستجو باید محتوای یکسانی را ببینند.

سئوی فنی

برخی تصور می کنند که انجام SEO تکنیکی ترسناک است. به لطف بسیاری از ابزارهای بهینه سازی وب سایت موجود، ممیزی سئو دیگر کاری دلهره آور نیست. نکته اصلی این است که بدانید چگونه داده های ارائه شده را تفسیر کنید و با آنها چکار کنید. برای شروع ، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که سایت شما واجد شرایط دوست داشتن موبایل است.
  • خطاهای کد وضعیت را بررسی کرده و آنها را اصلاح کنید.
  • txt را برای خطاها بررسی کنید. در صورت نیاز بهینه سازی کنید.
  • نمایه سازی سایت خود را از طریق Google Search Console بررسی کنید. مشکلات کشف شده را بررسی و برطرف کنید.
  • برچسب های عنوان تکراری و توضیحات متای تکراری را برطرف کنید.
  • محتوای وب سایت خود را بررسی کنید. آمار ترافیک را در Google Analytics بررسی کنید. بهبود یا هرس محتوا با عملکرد ضعیف را در نظر بگیرید.
  • پیوندهای شکسته را برطرف کنید. اینها دشمن تجربه کاربر و رتبه بندی بالقوه هستند.
  • نقشه سایت XML خود را از طریق کنسول جستجوی Google به Google ارسال کنید.
    تیم افرند وب تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت سایت شما میکند.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

Core Web Vitals

همانطور که از نامش پیداست، این ابتکار Google برای تعیین معیارهای ضروری برای یک وب سایت سالم طراحی شده است. هدف نهایی ارائه بهترین تجربه کاربر است.

بهینه سازی وب سایت و سئوی فنی

محتوای یونیک

نوشتن “محتوای عالی” ، بهینه سازی آن و بدست آوردن پیوندهای قابل اعتماد اکنون تنها شروع رتبه بندی یک کلمه کلیدی است. با تکامل یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق، هرکدام وزن بیشتری در الگوریتم اصلی گوگل خواهند داشت. هدف نهایی برای Google درک زمینه و ارائه نتایج بر اساس هدف جستجوگر است. این امر باعث می شود تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی سطح پیشرفته بیش از هر زمان دیگری اهمیت داشته باشد.

بازاریابی محتوا

پیش بینی می شود که تا سال جاری، روزانه 44 زتابایت داده تولید شود. اگر بخواهیم این موضوع را در دیدگاه خود قرار دهیم، معادل 8.48 تریلیون آهنگ یا 1440 سال فیلم HD در روز است. چالش عبور از هرج و مرج با گذشت زمان به صورت نمایی دشوارتر خواهد شد.

موارد استفاده Schema در سئو

  • مقالات
  • مناسبت ها
  • سوالات متداول
  • کسب و کار های محلی
  • شرایط پزشکی
  • سازمان های
  • مردم
  • محصولات
  • پرسش و پاسخ
  • بررسی ها
  • دستور پخت
  • و بیشتر…

تجربه کاربر

تجربه کاربر (UX) متمرکز بر کسب بینش در مورد کاربران، نیازهای آنها، ارزش های آنها، توانایی ها و محدودیت های آنها است. UX همچنین اهداف و اهداف تجاری را در نظر می گیرد. بهترین شیوه های UX بر بهبود کیفیت تجربه کاربر متمرکز است. به گفته پیتر مورویل، عوامل موثر بر UX عبارتند از:

  • مفید: محتوای شما باید منحصر به فرد باشد و نیاز را برآورده کند.
  • قابل استفاده: استفاده و پیمایش وب سایت شما باید آسان باشد.
  • مطلوب: عناصر طراحی و برند شما باید احساس و قدردانی را برانگیزد.
  • قابل یافتن: عناصر طراحی و ناوبری را ادغام کنید تا کاربران بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
  • قابل دسترسی: محتوا باید برای همه قابل دسترسی باشد – از جمله 10 درصد از افراد دارای معلولیت.
  • معتبر: سایت شما باید قابل اعتماد باشد تا کاربران شما را باور کنند.
  • ارزشمند: سایت شما باید از نظر تجربه به کاربر و از نظر ROI مثبت برای کاربر ارزش ارائه دهد.

لینک سازی

در توضیحات قبلی در رابطه با موضوع لینک سازی صحبت کردیم، پیوندها مدتی است که در بین عوامل رتبه بندی برتر قرار دارند. گوگل در شناسایی و کاهش ارزش پیوندهای اسپم ماهرتر شده است. در این صورت ، کیفیت همچنان بر کمیت غلبه می کند.

بهترین استراتژی های ایجاد لینک

  • از صفحات منابع استفاده کنید.
  • لینک شکسته.
  • استخراج بک لینک.
  • احیای پیوند.
  • درخواست لینک غیر مرتبط ( از سایت های قوی دیگر)

بهینه سازی وب سایت8

دلایل بهینه سازی سایت 

در توضیحات قبلی ضرورت ها و اهداف اصلی بهینه سازی وب سایت را برای شما معرفی کردیم. در این بخش نیز می خواهیم به شما بگوییم که چرا و به چه دلایلی نیاز است تا بهینه سازی وب سایت را انجام دهید. در ادامه این دلایل مهم را برای بهینه سازی وب سایت مطالعه نمایید.

مفید کردن وب سایت برای مخاطبان 

برخی اوقات بازاریابان احساس می کنند با گوگل در تضاد هستند. به عنوان مثال موتورهای جستجو نمی توانند بهترین محتوای خود را رتبه بندی کنند، یا پس از به روزرسانی الگوریتمی، شاهد کاهش شدید ترافیک هستند. اما در واقعیت، اهداف شما و Google یکسان هستند:

  • بهترین محتوای ممکن را برای مخاطبان خود ارائه دهید
  • تجربه کاربری وب سایت مثبت ایجاد کنید
  • اولویت بندی محتوایی که ارزش قابل توجهی را ارائه می دهد

شما فقط به طرق مختلف به آن می پردازید. گوگل میلیون ها وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند ، در حالی که شما رفتارهای مخاطبان خاص خود را تجزیه و تحلیل می کنید. آگاهی از نحوه بهینه سازی وب سایت تبدیل به طور همزمان، هر دوی این اهداف را پیش می برد و رابطه بهتری بین سایت شما و موتورهای جستجو ایجاد می کند.

افزایش ترافیک ارگانیک 

یک تجارت متوسط ​​حدود 1 درصد از کل درآمد خود را صرف تبلیغات می کند. اگر کسب و کار شما سالانه 1 میلیون دلار افزایش می یابد، ممکن است 10 هزار دلار برای تبلیغات هزینه کنید. اگرچه ممکن است این درصد کمی به نظر برسد، اما هنگام جمع شدن هزینه زیادی می شود. برخی از صنایع مانند خرده فروشی هزینه های قابل توجهی برای تبلیغات هزینه می کنند. اما جذب ترافیک ارگانیک از طریق SEO رایگان است. برای توسعه و تبلیغ محتوا باید هزینه پرداخت کنید، اما این هزینه به اندازه پرداخت به ازای کلیک نیست.

استفاده از ترافیک موجود 

وقتی مردم از وب سایت شما دیدن می کنند، شما نمی خواهید آنها سریعا سایت شما را ترک کنند. بلکه شما می خواهید روی ماندگاری آن ها در سایت تاثیر بگذارید و آنها را تشویق به بازگشت به استفاده از صفحه خود کنید. یادگیری نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای تبدیل نیاز به درک تجربه کاربر دارد. دریابید که چگونه بازدیدکنندگان در سایت شما حرکت می کنند، آیا آنها صفحه را پایین می آورند و هر چند وقت یکبار بر روی فراخوان های شما (CTA) کلیک می کنند. استفاده از ترافیک موجود به بهبود نرخ تبدیل شما کمک می کند زیرا درصد بالاتری از ترافیک ارگانیک شما تبدیل می شود.

کارکرد بیشتر وب سایت 

هر کسی می تواند یک وب سایت ایجاد کند – حتی یک وب سایت زیبا – اما تعداد بسیار کمی می توانند یک سایت کاملا قابل اعتماد ایجاد کند. به هر حال، میانگین نرخ تبدیل در همه صنایع کمتر از 2.5 درصد است. شما می خواهید مخاطبان شما با نرخ های بسیار بیشتری تبدیل شوند. برای این کار، باید نیاز های مخاطبان خود را از نزدیک مطالعه کنید و آنچه را که آنها نیاز دارند و انتظار دارند به آنها ارائه دهید. اگر تحقیقات را انجام داده اید و داده ها را در سایت خود اعمال کرده اید، می توانید انتظار افزایش نرخ تبدیل را داشته باشید. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا می کنند و از برند شما برای ارائه آن قدردانی می کنند.

برآوردن نیاز مخاطب 

اگر انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید و به آنها کمک کنید خواسته های خود را بیابند ، مشتری خود را تامین خواهید کرد.

بهینه سازی وب سایت در دیجیتال مارکتینگ

با توسعه بازارهای آنلاین و افزایش چشمگیر سایت های خرید و فروش اینترنتی، بهینه سازی وب سایت نیز در حوزه دیجیتال مارکتینگ به منظور رقابت بین سایت ها، ضرورت زیادی پیدا کرده است. با توجه به اهمیت بالای سئو در دیجیتال مارکتینگ بهتر است در صورت عدم آشنایی با سئو و بهینه سازی وب سایت، از انجام آن توسط خودتان اجتناب کنید تا سایت خود را با مشکل مواجه نکنید. بهتر است این کار را به سئو کاران و شرکت های طراحی سایت و سئو، بسپارید. اگر پیشی گرفتن از رقیبان برای تان مهم است و می خواهید در صفحه اول گوگل دیده شوید، بهینه سازی وب سایت را نادیده نگیرید.

تیم افرند وب تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت سایت شما میکند.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه بهینه سازی سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

تحلیل رقبا در سئو

برای این که از رقبای خود عقب نمانید، و پا به پای آن ها پیش بروید و حتی از آن ها سبقت بگیرید، لازم است تا به تحلیل سایت های رقیبان و کلمه های کلیدی که استفاده می کنند، بپردازید تا بتوانید پس از آنالیز سایت آن ها به پیشرفت سایت خود کمک نمایید. برای تحلیل و آنالیز رقبا و کلمات کلیدی سایت ها و ابزارهایی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. از معروف ترین این ابزارها Ahrefs و Semrush را می توان نام برد.

کسب جایگاه در گوگل

رسیدن به رتبه های اول سایت زمان بر بوده و نیاز به سئو و بهینه سازی وب سایت به صورت اصولی و مدوام، است تا سایت شما به جایگاه و رتبه بالا برسد. برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در حدود 6 الی 12 ماه زمان نیاز است تا سایت خود را در صفحات اول ببینید. عواملی که این بازه زمانی را تعیین می کنند، یعنی در بهینه سازی وب سایت تاثیر دارند، عبارتند از: اعتبار سایت، ساختار سایت، بودجه که در نظر گرفته اید، میزان سختی کلمه ها و …

بهینه سازی وب سایت در دیجیتال مارکتینگ

سخن آخر

بهینه سازی وب سایت در اصل می تواند برای افزایش درآمد شما ، یک نقش کلیدی و مهم را بازی کند. به همین دلیل بهتر است از بهینه سازی وب سایت استفاده کنید تا سایت خود را ارتقاء دهید. در این مقاله با بهینه سازی وب سایت یا همان سئوی سایت آشنا شدید. اگر سایت شما در رتبه های پایین است و جایگاهی در گوگل ندارد، بهتر است همین الان اقدام به بهینه سازی وب سایت خود کنید تا هزینه ها و زحمات خود برای طراحی سایت را به هدر نداده باشید. تیم افرند وب آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان در زمینه سایت و سئوی سایت شماست. برای سفارش بهینه سازی وب سایت خود و یا دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در تماس باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.